2011. július 4., hétfő

Nike Félmaraton Edzésterv 2. hét és agyalás Manómódra.

Be kell valljam, elégedett vagyok magammal, mert ha nem is tökéletesen, de teljesítettem a heti 4 edzést :) Emlegettem, hogy elmesélem nektek az e heti beszámolóban, hogy miken agyalok az UB hatására. Hát a maraton lefutásán... :) De mindig mikor azt hiszem döntöttem, akkor jön valami, ami bezavar. Tudjátok március elején az első félmaratonom után, gondoltam egy merészet és beneveztem. Aztán jött egy siralmas vivicitta félmaraton és vhogy jól elsumákoltam a futikat. Talán a bicikli is közre játszott. Most meg elolvastam az UB beszámolókat és olyan erősen rám tört megint, hogy talán még nem késő, még össze szedhetném magam.
Azon agyaltam, hogy adok magamnak 3 hetet kb., és ha addig megy a heti 4, akkor átváltok egy maraton felkészítőre.
Ez tarthatott olyan 3 napig és akkor megint eltűnt a rózsaszín kód, kitisztult minden, hogy na ne már, az a vonat már elment. Ha úgy érzem max. a 30-at lefutom. De érzem ennek a tanácskozásnak a fejembe még korán sincs vége :) Igazi őrült vagyok :)

De nézzük félmaraton második hetét akkor:

2/1: Szerda 06:00, laza 30 p

Látjátok az időpontot? Csudi büszke vagyok magamra, amikor hajnalban futok. És amúgy nem is nehéz csak az ágyból kell ki kelni, utána már jó. Most is elég későn keltem, így csak 3 szem keksz és egy kis víz aztán indultam is. Úgy éreztem, a gyomromnak ez most nem jött be. Majd ki kell ezt tapasztalni. A lábaim jól bírták, kétszer bele is tudtam tempózni. Anyukámmal is találkoztam aki épp munkába ment, tökre őrült nekem.


Edzésadatok: Átlag tempó: 6:33 p/km
                     Átlag pulzus: 151


2/2: Csütörtök 21:11, Résztáv 40 p

Na ez nagyon állat volt. Nagyon élveztem, azt hiszem a mostani hetem majd ezzel indítom. :) Szóval a terv 6* 2 perc tempó, közte két perc pihenő, azaz laza futi. Természetesen előtte bemelegítés utána levezetés.
Tök jó, hogy a garminon lehet ilyen edzést beállítani, ez sokat segít. Picit elbaltáztam, mert egyel előbb kezdtem a tempósat amit még nem mért külön. hanem belecsapta a bemelegítésbe. de utólag kielemeztem, az is a többihez hasonló 5:34 körülire sikerült. Hú, jól megizzadtam :)

A tempós részek pirosozva :)

Edzésadatok: Átlag tempó: 6:22 p/km
                     Átlag pulzus: 155


2/3: Szombat 21:00, laza 60 p

Megmondom őszintén hosszabb volt tervben, de aztán elég tartalmas nap volt, így ez lett belőle. Igazából minden jól ment, szépen haladtam. ( Egyik házban valaki magára akarta gyújtani a konyhát, ez okozhatott némi pulzus emelkedést, mert míg nem tudtam mi is van, aggódtam a tűzoltók és rendőrök gyülekezése
miatt..)


Edzésadatok: Átlag tempó: 6:33 p/km
                     Átlag pulzus: 143


2/4: Vasárnap 21:03, Iramjáték 30 p

Hűű, na be kell valljam, semmi kedvem nem volt elindulni és közben is kicsit küzdöttem. Viszont elindultam és egyből gyorsra vettem a figurát, ezt az egész első kilométeren megtartottam. És utána is játszadoztam a tempóval. :) Végére jól is esett. Legjobb sebességem: 3:40 lett :)

Első kilométer fürgébben :)
Edzésadatok: Átlag tempó: 6:17 p/km
                     Átlag pulzus: 153

Az e heti felkészülésem egy versennyel zárul, még hozzá Tatán változunk, mi a RUNTYÚKOK :) Beszámolóval majd jövök természetesen.

Ja és még valami: Hajrá wetike, győzd le te is ezt a távot!

8 megjegyzés:

  1. Köszi Vik, olvaslak szorgalmasan és igyekszem nagyon :))))

    VálaszTörlés
  2. Mi is megyünk a kötsögökkel Tatára elvileg :-) Majd pacsizzunk :-)

    VálaszTörlés
  3. Kitartást a reggelekhez!

    Nálam kb így néz ki: 4-kor óra csörgés, +30 könyörgés az alvás Isteneinek, hogy már leléphetnek. 10p a szükségleteké, majd melegítés. Ha jól megy, indulás 4:50 környékén. Így még épp belefér egy 13km reggel, mielőtt indulok munkába.


    Én nem bírok enni semmit. Fél pohár vizet is alig tudok letolni. Ellenben, ha hazaértem....

    VálaszTörlés
  4. Szépen fejlődsz, ügyes! Viszont az 5'30"-as tempó kevés lesz a 2 órán belüli félmaratonhoz. 5 perc - 5'10" körüli tempókat kell futni. De remélhetőleg ebben is fejlődni fogsz hamarosan, és akkor nem lesz gond.

    VálaszTörlés
  5. István, én is bízom benne, hogy fejlődöm tovább. Ezen a héten próbáltam már 5:10-el a tempót, de még nagyon durva volt, egy azért lement úgy :)

    VálaszTörlés
  6. Meleg van most, tegnap nekem is brutál rosszul ment a futás, 12 kili alig 6'20"-on belül. Próbáltam az utolsó kettőt megnyomni, hogy végig 5'50" körül legyen, és nem ment. Nekem is neki kellene állnom most már tempót futnom, mert 6'20" körül van a kényelmi tempóm, az meg kevés lesz az üdvösséghez...

    VálaszTörlés
  7. Szia!

    Most ismerkedem a Garminnal, hogy kell beállítani a résztávozást?

    Összerakhatnánk egy kis help anyagot az óráról. (magyar leírás kevéske)

    VálaszTörlés
  8. Szia Gábor, Bocsánat szabin voltam.
    Az edzéseken belül lehet állítani, de így hogy nincs kezem ügyében az óra, meg nem mondom :(
    Viszont az ötlet jó, hamarosan készítek egy garmin postot.

    VálaszTörlés