2011. július 19., kedd

Edzésterv 3. hét: versennyel fűszerezve, 35 fokon párolva.

Újabb két hét telt el, ami számomra csak annyit jelent, hogy már még kevesebb idő van a nagy napig. Jól van, engem is elért a fertőző para-járvány. De komolyan a napokban tök sok sporttárs jutott ide, hogy hmm, lehet nem fog sikerülni? Mindegy, majd elmúlik.

Ja tényleg, aki jár hozzám és olvasgat, és nagyon ott van a témában, nyugodtan szóljon ám bele, hogy mit tenne még bele az edzéstervbe és mit nem és rakjon ám helyre bátran!

Ebben a két hétben, megint sikerült néha össze vissza nyomkodnom a garmint, szóval lehet itt lenne az ideje összehozni egy helpet hozzá.

Na akkor nézzük Edzésterv 3. hét

3/1: Kedd 18:40, Résztáv 55 p

Bénáztam rendesen a garminnal, ez a résztáv edzés még nem teljesen tiszta, de magát az edzést itt le is írtam: Apafej dokumentál
Az első két részt sikerült 5:11, aztán 5:22, de után már csak 5: 40 körül, azt hiszem túl nagy volt a meleg.


Edzésadatok: Átlag tempó: 6:14 p/km
                     Átlag pulzus: 153



3/2: Péntek 05:54, laza 30 p


Nagyon laza reggeli kocogás, nagyon szép volt, még képeket is tettem fel ide. A pocakom megint nem volt százas, majd ezt ki kell tapasztalnom még.



Edzésadatok: Átlag tempó: 7:04 p/km
                     Átlag pulzus: 136

3/3: Szombat 21:38,  átmozgató futi


Szerettem volna egy kicsit a másnapi verseny előtt kocogni, már az idő is egész elviselhető volt. A lábaim elég lassan haladtak kényelmes tempóban, de engedtem nekik, úgy se most van rájuk nagy szükség.


Edzésadatok: Átlag tempó: 7:24 p/km
                     Átlag pulzus: 128


3/4: Vasárnap 10:00,  Tata maratonváltó 7 km.

Mindent leírtam az előző postban. Legalábbis azt hiszem :) Az adatok nem tiszták, mert nem állítottam le időben a garmint és az előző futival egybe mértem. Ami szinte biztos, hogy 6 alatti tempóval mentem. Az első két km átlag: 5:30 p/km (5:22, 5:43). Pulzus 153 és 183 között mozgott.


Ide csak viccből ugrottunk fel.
3. edzéshét kiegészítve: 87,5 km bringa és 3 Nike Training.

Na akkor van egy tartozásom még ami a nyaralásos edzéshetem illeti és jó lenne össze rakni egy Garmin help anyagot is. Persze ezek helyett tanulnom kéne mert hétfőn vizsga a melóban...

8 megjegyzés:

  1. Pocakproblémák: iszol tejet, kakaót reggelire? Ha résztávozol vagy gyorsat futsz, akkor ne tedd. Én hosszúakra, meg kényelmi tempósokra szoktam bevágni egy csészével, és akkor tuti nem futom el az elejét :) Most a gyors(nak szánt) két köreim előtt csak teát iszom, és futás után jön a tej nagy adag müzlivel.

    Összkép: az az érdekes, hogy nekem a kényelmi tempóm 6-6'20" körül van, hányingernél futok 6'40"-et (azaz ominózus kakaó miatti hányinger...). Ugyanakkor gyorsakon nem vagyok gyorsabb nálad. Mondjuk én lefutottam most 10 hét alatt 500 kilit kényelmi tempóban :) Gyorsulással nekem is gondjaim vannak, majd visszanézek ide, hátha valaki ad jótanácsot neked, aztán majd én is azt fogom követni :)

    VálaszTörlés
  2. Mi a baj a hasaddal, konkrétan? Hányingered van? Mit eszel ilyenkor előtte?

    VálaszTörlés
  3. István: Én is a tejre gyanakszom. Versenyre mikor tervezel menni? Majd ott kijön, hogy mennyire vagy gyors igazán.

    Helga: Igen hányinger a gond. Egyszer kakaót ittam, egyszer csak vízet, eddig legjobban talán a jó reggelt jött be. Simán éhgyomorra nem merek menni.

    VálaszTörlés
  4. Szerintem éhgyomorra a legjobb :) De persze tapasztald ki, hogy neked jó-e. Tejeskávéval is próbáltam,nem volt gáz, de kajával csak a lassú tempó esik jól.

    VálaszTörlés
  5. (a jóreggelt keksz tök bejönne, ha nem cukroznák halálra :(

    VálaszTörlés
  6. én résztávot is éhgyomorra csinálom. viszont kipróbáltam úgy is h előtte kajáltam és nem volt különbség, tele gyomorral is ment a közepesen lendületes tempó csak az orronlélegzés nem ment úgy. de tényleg egyéni... ki kell tapasztalni valóban

    VálaszTörlés
  7. Szeptember, Nike félmaraton, október Spar maraton. Az a gond, hogy én a szigeten futok, ahol szinte mindig van "nyúl", akivel tudom magamat huzatni, így versenyen sem futok lényegesen gyorsabban, mint edzéseken.

    Nem kell éhgyomorral menned, pirított zsemle/kalács mézzel/lekvárral + citromos tea mehet futás előtt. Mondjuk ne öt perccel, de egy bő fél órával már talán igen. Én mire lebékávézok a szigetre, el is telik ez a kritikus időmennyiség.

    VálaszTörlés
  8. Én semmit se szoktam enni futás előtt. Nekem ha még ötkor iszom egy forrócsokit (ami szokás olykor) akkor azt este hétkor is éreztem.

    Szóval csakis futás után eszem. Akkor viszont olykor becsúszik egy pizza is, de általában müzli, joghurt és tej szokott lenni a menü.

    VálaszTörlés