2011. július 23., szombat

Tesztfutás 1.0

Végül nem jutottam ki a szigetre sajnos, mert a takarítás is elnyelt, meg a fél rokonság meglátogatott. Először egy hosszút terveztem (olyan 2 órát), de aztán ez a terv is csúszni látszott, így István FBon pont jókor adta a kellő löketet, hogy ideje egy tempós futásnak, ha komolyan gondolom a 120-as FM-t.

Szombat este 10 kor sajnos akadnak olyan kihívások, mint az ittas emberek. Elsőre egy tök idegen miatt kellett megállnom, őt pár perc alatt leráztam, pedig nagyon szerette volna ha megmentem. Aztán meg egy régi ismerősbe botlottam, mellette pofátlanság lett volna elfutnom. Így kétszer meg kellett állítanom az órát,és ki is fújtam magam, ennyi csalás van a sztoriban.

Összességében jó volt, bár az elején igen elkeseredtem, hogy milyen nehéz is nekem ez a tempó... és amúgy vagy alatta vagy felette futottam sokszor, nehéz belőni.
De csak össze hoztam egy 05'33 as átlagot, na?

Viszont most kérek ötleteket, hogy is fejlődjek ? Több résztáv?



11 megjegyzés:

  1. Majd pannonfunk ír valami okosat, de szerintem az sem ártana, ha lejönnél a futóklubba és egyeztetnél egyet a Vajda Zsuzsival. Nekem az a jó, hogy a fogyással folyamatosan könnyebb futnom, így minden hókusz-pókusz nélkül tudok fejlődni, de neked ez az "előnyöd" nincsen meg.

    VálaszTörlés
  2. Bizony, le kellene menni a futóklubba. Az örvendetes, hogy tudsz 5 kilométert tolni 5'33"-as átlagban, de az, hogy a kényelmi tempód 7 perc, meg felette van, nekem kicsit aggasztó. Én nem vagyok okos, max. a saját fejlődési szakaszaimmal tudom összehasonlítani a többiek eredményét, és én amikor már 5 km-t tudtam futni 5'30" körüli tempóban, akkor a 6'40"-es tempó hihetetlen kényelmes volt, és inkább még annál is gyorsabb volt a kényelmes kocogás. Úgyhogy itt nálam a tudomány most megáll.

    Annyi bizonyos, hogy kemény felkészülést kíván tőled a 2 órán belüli félmaraton, és fenti tesztfutásod reményre ad okot. De tényleg szakemberrel kellene konzultálnod, mert saját kútfőből nem biztos, hogy fog menni, még akkor sem, ha kőkeményen odateszed magad minden edzésen, de az edzés nem megfelelő. Csak megfelelő edzéstervvel fog menni a sub-120...

    VálaszTörlés
  3. Szia!

    Sajnos vagy nem, fel kell menni a nagyobb távokra. Megismered, mit tud a szervezeted.

    Ha önerőből nem megy a 2 órán belül és szeretnéd elérni, akkor csak az lesz, amit írnak a többiek. El kell menni egy klubba, kelleni fognak a felkészítő tervek, amik megerősítenek.

    Hozzáteszem, én tavaly is és idén is a Nike terve alapján készülök(tem) és nagyon szigorúan fogom magam. Csak azt csinálom, amit ott adtak. Nem rohangálok más versenyeken, csak erre készülök, de erre rendesen. Az „igáslónak”, idén egyszer kell futni, de akkor szépet :)

    Mindent bele, ügyesen!

    VálaszTörlés
  4. Hosszukat kene futnod most, mondjuk minden masodik 10-12 folott, olyan gyorsan, ahogy csak megy egyenletesen. Ha az mar nem nehez, akkor majd raersz resztavokkal gyorsitani magadat. A hosszu futasok maguktol is megacelozzak a kondiciot, szerintem nincs jobb befektetes. Aztan persze a legjobb tenyleg profi tanacsat kerni, de anelkul is lehet, te erzed hol vannak a hataraid, feszegesd oket ahogy csak tudod...

    VálaszTörlés
  5. Ha le tudsz menni a klubba ott tényleg biztos adnak okos tanácsokat.
    Kicsit macera az idő most már, hiszen hosszúzni kéne előbb és az utolsó pár hétben élesíteni, de már összesen nincs annyi hét a versenyig, hogy minden beleférjen.Talán picit próbálhatnád gyorsítani a hosszabbakat is és pörgetős repülőket rakni a rövidekbe. De leginkább kérdezz meg egy okosabbat :)Én a gyors futáshoz nem értek....

    VálaszTörlés
  6. Hú, köszönöm, hogy ennyit írtatok.
    Ami biztos akkor, hogy jó lenne beszélnem Zsuzsival, megálmodom, hogy ez melyik nap vagy esetleg hétvégé? (akkor is lehet?)
    Pannonfunk: Most vissza néztem, jellemzően 6:30-6:40 körül voltak a laza futásaim, szerintem ezek a belassulások valószínű a meleg... de sokkal jellemzőbb a gyorsabb laza futás.
    A hosszú futásokat most már minden hétre tervezek, csak kéne annak egy jó időpont, hogy ne annyira érezze meg a családom.. Vagy kéne naponta plusz két óra.

    Köszönöm, hogy ennyien írtatok tényleg!

    VálaszTörlés
  7. Viki: a melegtől tényleg lehet lassulni, legalábbis én nagyon sokat lassulok, ha izzadok és melegem van, mert előbb megy fel a pulzusom. Bizakodhatunk az augusztus végén jövő, szeptember elejéig kitartó hidegfrontban, ha hőség lesz, nekem is nagyon kérdéses lesz a sub-120...

    VálaszTörlés
  8. szerintem az édeskeveset jelent hogy kinek mi a kényelmes tempó. én tudok 5p-es félmaratont aztán a baromikényelmes tempó az mégis 6-oson kívül van részemről..... aztán részben szokás kérdése is :)

    amúgy a többiek mondtak mindenféle okosat már :P

    hajrá!!

    VálaszTörlés
  9. Aha, Moni én is így érzem amit te is írsz. De elkiabálni nem szeretném, majd meglátjuk... Te is jössz a Nike-ra, ugye?

    VálaszTörlés
  10. Ja, a csalados dolgot total megertem, ugyanebben a cipoben jarok! Bizony a hosszu futasokat nehez beiktatni idoben, hogy ne sinylje(?) meg senki. Nincs olyan nap, amikor a kislanyod kulonorara jar?

    VálaszTörlés
  11. Nem tudom, milyen hosszúkra gondolsz amit hetente csinálnál, szerintem két óra közelében (pláne felette) már nem érdemes. Hosszan tudsz futni, most gyorsulni szeretnél még, nem a hatoson kívülit gyakorolni....Sztem :)

    VálaszTörlés